Hogyan legyünk jól tanárként? – pedagógus coaching Fischer Mónikával

uzleti_es_csoport_coach_sz2020_ok.png

Középiskolai tanároknak szóló workshopot tartott Fischer Mónika október elsején az SZTE Alumni Pedagógus Nagyköveti Rendszer egyik őszi programjaként, melynek keretén belül a résztvevők megoszthatták egymással nehézségeiket, majd pedig ezekkel kapcsolatban megoldási technikákat sajátíthattak el a csoportos coaching eszközeinek segítségével. A tankönyveken túl című rendezvénysorozat újabb etapjaként megtartott péntek délutáni workshopnak a Vitéz utcai kávézó, az agárúr adott otthont.

Az utóbbi másfél év alaposan feladta a leckét az egyébként sem könnyű helyzetben lévő pedagógusoknak – a digitális oktatás számos eddig ismeretlen kihívással szembesítette a tanárokat, diákokat és szülőket egyaránt. A pedagógusokat sújtó többletterhek kezelését támogatandó, az SZTE Alma Mater középiskolai tanároknak szóló csoportos coachingot szervezett, mely során a résztvevők a kétórás időtartam alatt biztonságos közegben, problémamegoldás-orientáltan foglalkozhattak a mindennapjaik során felmerülő nehézségekkel. Az SZTE Alumni Pedagógus Nagyköveti Rendszer programsorozatához kapcsolódó workshop vezetője Fischer Mónika volt, aki szülőként és kollégaként is érintett az oktatási rendszer nehézségeiben. A csoportok segítésével évek óta foglalkozó coach hisz abban, hogy a megoldások a közösség erejében, alulról szerveződő, támogató egységekben rejlenek.

- A középiskolai tanárok feladata nagyon komplex, hiszen nem csupán a tananyagot kell átadniuk, hanem az érettségire is fel kell készíteniük a diákokat, nem is beszélve egyéb programok szervezéséről, osztályfőnöki teendőkről. Ilyen túlterheltség mellett nagyon fontos a lelki egészség védelme, ami véleményem szerint nagyban a mikroközösségeken, például az iskola, a tanári kar összetartásán múlik – fejtette ki Fischer Mónika, aki maga is angol-szerb középiskolai tanár szakos végzettséggel rendelkezik. A digitális oktatás a nehézségek mellett azonban jó precedenseket is teremtett, sokak ugyanis a krízishelyzet hatására kezdtek el támogató közösségek felé fordulni.

img_0183.jpg

- Érdekes látni, hogy az online oktatás indulásával milyen intenzitással szerveződtek egymást segíteni a szakemberek az oktatási rendszeren belül is, olyan hatékony problémamegoldással, amit a későbbiekben, a covid utáni időszakra is érdemes lenne átültetni. Nem kell megvárni, hogy járvány legyen, merjünk időben segítséget kérni, lehetőleg akkor, amikor még nincs nagy baj! Kimerültségünket az őszi, tavaszi fáradtságra fogjuk és rengeteg kifogásunk van, pedig lehet, hogy egy- egy jól irányzott kérdés könnyen átlendítene nehéz időszakainkon. Nagyon jó egy munkahelyi ventilláció is, de problémamegoldás szempontjából az az igazán hasznos, ha egy kívülálló is rálát az adott konfliktusra. A coachinggal szemben sajnos még ma is sokan bizalmatlanok, pedig ez egy szakma, nem valami szupererő – tanult technikákat alkalmazunk, annak érdekében, hogy segítsünk átlendülni az embereknek elakadásaikon.

Ha Ön érdeklődik az SZTE Alumni Pedagógus Nagyköveti Rendszer további programjai iránt a www.uniszegedalumni.com oldalon található zárt csoportban tájékozódhat. 

 

Jelen pályázat a Szegedi Tudományegyetemen valósul meg az Európai Unió támogatásával.

Pályázati azonosító: EFOP-3.4.4-16-2017-00015

A Szegedi Tudományegyetem készségfejlesztő és kommunikációs programjainak megvalósítása a felsőoktatásba való bekerülés előmozdítására és az MTMI szakok népszerűsítésére

AP4 – Képzők képzése, nagyköveti rendszer („antenna rendszer") kiépítése, alumni” alprojektben fő célkitűzésként az MTMI területet érintő mentori / nagyköveti rendszer, hálózat kialakítása valamint a természettudományos készségfejlesztő és kommunikációs módszertani szolgáltatások kialakítása és működtetése valósul meg készségfejlesztő programok kidolgozásával, melynek célcsoportja a közoktatásban tanuló diákok, akiket a pedagógusok és hallgatók pályaorientációs továbbképzésével kívánunk elérni.

 lenti_2020.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sztealmamater.blog.hu/api/trackback/id/tr9816709986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Leírás

Az SZTE Alma Mater, a Szegedi Tudományegyetem alumni szervezete legfőbb célkitűzésének tekinti, egy olyan közösséget építsen, amelyben az egyetem öregdiákjai a diplomaszerzést követően is kapcsolatban maradhatnak az intézménnyel és egymással. Az Alma Mater-tagok részesei lehetnek az egyetemi életnek, értesülhetnek az itt zajló fejlesztésekről, rendezvényekről, és egyedülálló kedvezményrendszert vehetnek igénybe. A szervezet alapvető célcsoportját képezik az egyetemi oktatók és dolgozók mellett azok a volt hallgatók, akik a Szegedi Tudományegyetemen tanultak, és itt szerezték meg diplomájukat.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása