“A hazai életünk (anyagi) megalapozása volt a fő cél”
Angliában gyűjtött munkatapasztalatot a korábbi SZTE-s hallgató

Ebben a cikksorozatban olyan SZTE-sekkel beszélgetünk, akik tanulmányaik alatt, vagy diplomaszerzést követően úgy döntöttek, hogy felöltik magukra a hétmérföldes csizmájukat, és elindulnak szerencsét próbálni a nagyvilágba. Mesebeli fordulatok, hasznos típpek, megfontolandó gondolatok, mind mind előfordulnak. Ismerjétek meg a hétmérföldes SZTE-seket! Második rész. 

Nyulas Enikő a Szegedi Tudományegyetem andragógia szakán végzett, majd 2015-ben Angliában, Skegness városában kezdett el dolgozni a Butlins nevű cégnél. Legelőször takarítással foglalkozott, majd a helyi irodavezető jobbkeze lett. Külföldi munkavállalásával a hazai életének a megalapozása volt a fő cél. Noha kiköltözése legelején honvágya volt, de párjával folyamatosan motiválták egymást, és mindig előttük volt az a cél, hogy egyszer visszatérnek Magyarországra.

hetmerfoldes_szte.png

Hol dolgozol jelenleg? Milyen út vezetett idáig?

Jelenleg az MVM-nél a DÉMÁSZ áramhálózati részénél dolgozok, mint tábla leolvasási főmunkatárs. Külföldön a Buttlins nevű cégnél Skegnessben dolgoztam, az Egyesült Királyság Keleti részén. (A cég egy nagy üdülőközpont a városban, amely több lehetőséget is kínál szállás, szórakozás tekintetében az ide látogató turistáknak.) Londontól eléggé messze körülbelül 300 km-re van, így annyira már nem kapcsolódik a fővároshoz.

2015-ben mentem ki, interneten láttam a lehetőséget, és Budapesten volt az állásinterjú. Majd két hétre rá kellett utaznom, biztosítottak rendesen szállást, és először takarítással foglalkoztam. A későbbiekben irodai pozícióra nyertem felvételt, amolyan front office jellegű munkára, “az irodavezető jobbkeze” voltam, bármilyen kérés, adminisztratív dolog volt, azzal foglalkoztunk, és természetesen voltak napi feladataink is. Később az is előfordult, hogy már én felügyeltem az irodában a különböző dolgokat, munkafolyamatokat. Összességében rengeteg munkafolyamatot, és szakmai dolgot megtapasztaltam. Majd 2020-ban költöztünk vissza Magyarországra, jelenleg Szeged mellett élünk.

Mi motivált a külföldi munkavállalásra? Voltál-e más városban is az Egyesült Királyságban?

kep2_nyulas_eniko.jpgLegelőször egyedül mentem, és az ok egyszerűen az volt, hogy: szerettünk volna minél több pénzt összegyűjteni egy saját házra. Később 3 hónap múlva a – az akkor még párom – már mostani férjem is velem tartott. Lényegében véve az életünk anyagi megalapozása volt a fő cél, és már akkor úgy mentünk ki, hogy utána vissza fogunk jönni Magyarországra, a család miatt is. Végig Skegnessben dolgoztam, viszont rengeteg várost meglátogattam/meglátogattunk, amelyek közel vannak Skegnesshez, mint például: Bostont, Lincolnt, Nottingham-ot, és voltunk Londonban is.

A külföldi munkakörnyezet miben különbözött a hazaitól?

Ahol én dolgoztam, ott voltak angolok, lengyelek, litvánok, románok és azt gondolom, hogy barátságos közeg volt. Ha például valaki nem beszélte jól az angol nyelvet, akkor kijavították, segítettek neki. Kedves, udvarias embernek ismertem meg a helyieket is, és a munkatársaimat is, azt gondolom, hogy segítőkészek voltunk egymással. Valamint a munkahelyen mindig volt egyfajta előrelépési lehetőség, amely szerintem sokakat motivált a cégnél.

Milyen az ott élő emberek mentalitása? A kultúra miben, és mennyiben eltérő a hazaitól?

Azt gondolom, hogy – ez valahol sztereotípia – az emberek munkakedve kicsit jobb, mint a hazai, a kinti emberek pozitívabbak, kevésbé pesszimisták. Például egy mindennapi bevásárlás során mosolyognak, nem látszott rajtuk, hogy rosszkedvűek lennének, amely nekem egy pozitív tapasztalat volt.

 A kultúra szerintem teljesen más, meg például sok étel különbözött a hazaihoz képest. Ezekhez nehéz volt alkalmazkodni, és megszokni az egyszerű, mindennapi dolgokat, hogy például az olyan termékek, mint: a Túró Rudi nem találhatóak meg a boltokban, vagy a liszt, a zsemlemorzsa, a virsli is különbözik az itthoniaktól, amelyhez nyilván alkalmazkodnunk kellett.

Miben különbözött az angliai időjárás?

Az ottani időjárás jóval esősebb, különösen a tengerpart mellett. A telek kevésbé hidegek, és nyáron pedig nincs forróság, amely nekünk nagy pozitívum volt, a 30 Celsius fok ott már szinte rekordnak számít. Valamint Skegness borzasztóan szeles tud lenni, amihez szintén alkalmazkodni kell.

Milyen szakon tanultál a Szegedi Tudományegyetemen? Milyen tapasztalatokat vittél magaddal az egyetemről?

Andragógia szakon tanultam. Rengeteg dolgot elsajátítottam az alapszakon 3 év alatt, mind gyakorlati, mind elméleti szempontból, a sokféle kurzus valahol egy szélesebb szemléletet is adott, amely aztán a javamra vált a későbbiekben. Valahol ez segített abban, hogy meglépjem az Angliába való kiköltözést is, amely egy nagyon pozitív tapasztalat lett az életemben. Összességében az egyetem pozitív hatással volt rám, és motivált a külföldi munkavállalásra is.

Volt valaha honvágyad? Vissza akartál térni valaha Magyarországra?

kep3_nyulas_eniko.jpgAz elején” nehéz volt megszokni a dolgokat. Viszont mindig arra gondoltam, hogy ha már kijöttem külföldre, akkor adok egy esélyt. Pár hónap múlva már a honvágyam is csökkent, valamint mikor kijött a párom, akkor úgymond már egymást motiváltuk. Majd 2020 körül fogalmazódott meg bennünk az, hogy jó lenne hazatérni Szegedre, vagy a város mellé.

 A külföldi tartózkodásod alatt mi volt az a pozitív tapasztalat, amit más is tudna hasznosítani? Mit ajánlanál azoknak, akik most gondolkodnak munkavállaláson?

Én főleg a fiataloknak ajánlanám, hogy próbálják ki magukat más országban, sok új dolgot lehet tanulni. Összességében pozitív a szemlélet, kedvesek az emberek, és én úgy érzem, hogy az Angliában eltöltött évek abszolút a javunkra váltak. Pozitív tapasztalatokat vittem magammal a munkahelyemről is. – Valamint fontos, hogy ma már egy-egy kinti munkavállalás nem örök időre szól. – Angliában ráadásul a hazai fizetések kétszeresét is meg lehet keresni, persze drágábbak a dolgok, drágább a lakhatás, de más életszínvonalon élnek az emberek.

Tervezel még újból kimenni külföldre, akár munkavállalás céljából?

Munkavállalás szempontjából már nem tervezek visszamenni, megalapoztuk itthon az életünket, és a család, (valahol a tanulmányaim is) Szegedhez kötnek. Viszont kirándulni, turistaként szívesen visszamennék akár Angliába, Londonba, vagy más Európai országba is.

INTERJÚT KÉSZÍTETTE: SZABÓ MÁTÉ

A bejegyzés trackback címe:

https://sztealmamater.blog.hu/api/trackback/id/tr4318444657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Leírás

Az SZTE Alma Mater, a Szegedi Tudományegyetem alumni szervezete legfőbb célkitűzésének tekinti, egy olyan közösséget építsen, amelyben az egyetem öregdiákjai a diplomaszerzést követően is kapcsolatban maradhatnak az intézménnyel és egymással. Az Alma Mater-tagok részesei lehetnek az egyetemi életnek, értesülhetnek az itt zajló fejlesztésekről, rendezvényekről, és egyedülálló kedvezményrendszert vehetnek igénybe. A szervezet alapvető célcsoportját képezik az egyetemi oktatók és dolgozók mellett azok a volt hallgatók, akik a Szegedi Tudományegyetemen tanultak, és itt szerezték meg diplomájukat.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása