Együttes erővel a hallgatókért

273849850_472646077691604_1284549494872498724_n_2.jpg
Harangozó Gáborral és Fodor Franciskával (Fanni) beszélgettünk, akik a Wysio Informatikai és Szoftverfejlesztő Kft munkatársai. Egyetemi éveikről, illetve az Alumni mentorprogramban szerzett élményeikről és tapasztalataikról meséltek. Mindketten hallgatóként is részt vettek a programban, most pedig már ők is mentorként segítik a  résztvevőket. Széleskörű tudásra tehet szert a a hozzájuk jelentkező hallgató, mivel hét főből álló mentorcsapat támogatja ismereteik gyarapítását.

 

Meséljetek magatokról! Honnan jöttetek? Miért az SZTE-t választottátok?

Fanni: TTIK-ra jártam, programtervező informatikus szakra, amiből mester diplomát is szereztem. Forráskúti vagyok, de általános iskolába és gimnáziumba is Szegedre jártam, szóval adott volt a szegedi választás, nagyon szeretem a várost, minden hozzá köt.

Gábor: Alapvetően Békéscsaba vonzáskörzetéből származom, és azért választottam Szegedet, mert nővérem ide járt egyetemre és sűrűn meglátogattam. Nagyon megtetszett a város és számomra egyértelmű volt, hogy tanulni is itt szeretnék. Szintén PTI-re jártam, évfolyamtársak voltunk Fannival. Volt egy időszak, amikor sűrűn fel kellett mennem Pestre, egy fél hetet ott éltem, egy negyedet Szegeden és egy negyedet Békéscsabán. Szeged a pont megfelelő város, Békéscsabánál valamivel nagyobb, és Pesttől nyugodtabb, szóval nagyon szeretek itt élni.

 img_9891.JPG

Az egyetemi éveitekből van valami emlékezetes élmény/tantárgy/tanár, amire/akire szívesen gondoltok vissza?

Fanni: Tanár nekem van, mégpedig Vinkó Tamás. Ő nagyon lelkes volt és nagyon jól magyarázta el a tárgyat. Önkéntesen jártam be az előadásaira (ami nem volt kötelező), mert élvezte, amit csinál, ezáltal meg is tudta értetni. A közösségi események közül az Egyetemi napok, illetve az Összegyetemi gólyatáborok, ahova szívesen visszamennék. Illetve még a sport az, ami nagyon az egyetemhez köt. Még most is kosarazok, de már diplomát szereztem nyáron, így már ez a 6. szezon az egyetemi csapatban.

Gábor: Tanárok közül, akit kiemelnék, ő Gyimesi Dömötör, aki nem az egyetem belső tanára, hanem külső előadó volt. Iszonyatosan nagy tudása van, azóta is felnézek rá, rengeteg mindent tanultam tőle. Az egyetemi élményeknél pedig a JATE bulik, mivel egész életemre megmarad az, hogy ragad a padló a JATE-ban, illetve nagyon szerettem a kollégiumi életet is.

 

Hallgatóként hogyan kapcsolódtatok be az Alumni mentorprogramba?. Honnan hallottatok róla, kik voltak a mentorok, tapasztalataitokat, stb.

img_0005.JPG

Fanni: Valószínűleg a közösségi oldalon reklámozták és ott láttam meg. Háromszor is részt vettem a az Alumni mentorprogramban. Az első az Epam-nál volt, amit nagyon szerettem, mert emberileg és szakmailag is sokat tanultam a mentoromtól. A mentorprogram kicsit betöltötte azt az űrt, amit az egyetemből hiányoltam, mivel itt sok olyan dolgot láttam, hogy a való életben hogyan működik. Emiatt jelentkeztem a következőre is az NNG-nél, akkor találkoztam Gáborral. Itt egyszerre több mentorunk volt, és ez is nagyon tetszett. Utána jelentkeztem még egy harmadikra is, ott megint egy mentorom volt, akivel személyesen nem tudtam találkozni, online meetingeltünk, de az se volt rossz attól függetlenül.

Ezek szerint az első kettőnek volt akkora sikere, hogy egy harmadikra is jelentkezz?

Abszolút. Sőt, én átmentem volna egy negyedikre is, de már lassan végeztem, így nem tudtam.

Gábor: Nekem az NNG volt az első. Azt hiszem egy plakáton láttam az egyetem folyosóján. Az NNG amúgy is egy szimpatikus cég volt számomra, megláttam, hogy ott is van mentor, és jelentkeztem. Ott ez a több mentoros megoldás volt, minden előadást a legjobban hozzá passzoló mentor tartotta. A következő félévben már csak egy mentorom volt, akivel végigprogramoztunk egy teljes projektet.

 Mi volt a célotok, amikor belevágtatok a programban? Állást találni, interjúra felkészülni?

Fanni: Legelőször még annyira új volt az egész, hogy tényleg nem tudtam, mire számítsak. Konkrétan nem volt cél a gyakornokság, de maga a tudás és a motiváció volt fontos. Láttam, hogy ők mit csinálnak a mindennapi életben, visszahozta azt a motivációt, ami az egyetem alatt annyira nem volt, és nem voltam benne biztos, hogy mit és hogy fogok csinálni.

Gábor: Elsőre nem emlékszem, hogy mi volt a motivációm, szerintem volt felesleges pár órám arra, hogy belevágjak. Pár alkalom után megtetszett és nyilván ez motivált a következőre is, mivel éreztem, hogy sokat tanultam és sokat segítettek a mentoraim.

 img_9922.JPG

A Wysio-nál kinek jutott eszébe az Alumni mentorprogramhoz történő csatlakozás?

Gábor: A céges mentorálás a Wysio-nál egy éve indult el. Ahogy odakerültem, egy fél évre rá jutott eszünkbe. Mivel az NNG-nél megtapasztaltuk a több mentoros mentorálást, mi is ilyenben kezdtünk gondolkodni. Úgy éreztük, hogy megvan már az a szakmai tapasztalatunk, hogy mentorok legyünk, és  láttuk is a lehetőséget, hogy ha a saját elképzeléseinket, programunkat hozzáillesztjük az Alumni mentorprogramhoz, akkor a két projekt erősíti is egymást.

Fanni: Igen, Gábortól indult, ő dobta be az ötletet, nyilván nekem is megtetszett, így úgy voltunk vele, hogy csináljuk!

 

Hogy működik ez a több mentoros mentorálás?

Fanni: Hasonlóan az NNG-nél tapasztaltaknál, hogy több előadó van, így az adott szakterülethez legjobban értő kolléga vezeti a csoportos találkozót. Több mentorált is van nálunk, nem csak egy. Heti egy alkalommal van, bejönnek, meghallgatnak egy előadást, és mi is igyekszünk, hogy ez kötetlenebb legyen, hasonló, mint egy baráti beszélgetés.

Gábor: Az előadásokban próbálunk olyan témákat érinteni, ami az egyetemen kevésbé jön elő, de az iparban viszont szükséges. A fő célunk a cég szempontjából az, hogy felvegyünk egy gyakornokot, viszont ezen kívül a mentorok célja az is, hogy akik eljönnek erre a mentorprogramra, azokat felkészítsük az ipari munkára. Amikor elmennek a mentoráltak egy állásinterjúra, akkor olyan tudással érkezzenek meg, hogy oda biztos fel is vegyék őket.  Nyilván ez nem csak rajtunk múlik, a mentoráltaknak is oda kell tenniük magukat.
img_9852.JPG
Ami most újdonság volt nálunk, az a „házi feladat”, vagy inkább szorgalmi jellegű feladat, ahol próbálunk állásinterjún előkerülő feladatokat adni nekik. Ezeket megcsinálják, mi kijavítjuk, visszajelzést adunk, hogy ezt hogyan is kellene, ha nem úgy csinálta. Ami még újítás, azok a Kahoot tesztek, amik az óra végén lévő játékos ellenőrző tesztek, így nagyobb motivációt is elérhetünk vele. Emellett csapatépítéseket is szervezünk még - akár egy közös kávézás vagy sörözés – amik által kicsit könnyebben összeszoknak a mentoraikkal.

Fanni: Két nagyon hasznos dolog szokott még lenni, az egyik egy olyan előadás, amikor igazából az ő véleményükre vagyunk kíváncsiak, amiket ott mondanak, azokat próbáljuk bevezetni. A másik pedig a próbainterjú, ahol elhozzák az önéletrajzukat és jó tanácsokkal látjuk el őket, illetve, ha nem volt még lehetőségük interjúhelyzetben lenni, akkor azt is tapasztalhatják.

Milyen nálatok a mentorprogram utáni élet?

Fanni: Az előző félévben indítottuk ezt a programot, onnan már ketten kikerültek és gyakornokok lettek nálunk, ebből az egyikük már szintet is lépett és ő most Java fejlesztő. Megvolt tehát a lépcső: eljött a mentorprogramba, bekerült gyakornoknak és onnan jött a teljes állás.

img_9941.JPG

Gábor: Attól is függ, hogy mennyi szabad kapacitásunk van, de egy ember – most talán kimondhatom- be fog kerülni hozzánk, de előfordul, hogy kettő, három embert is tudunk alkalmazni. Először bekerülnek automata tesztelni, ami fél éves távlat szokott lenni, mivel ez egy felmérés is. Eközben megismeri a céges folyamatokat, az alkalmazást, amin dolgozni fog, tehát kap egy alap tudást. Az automata tesztelés időszakában is van egy mentora, a végén pedig dönthet, hogy milyen irányba szeretne mozdulni, ahol szintén kap egy mentort, aki segíti a munkáját.

Kinek ajánljátok az Alumni mentorprogramot?

Fanni: Igazából mindenkinek. Mert aki az elején van, annak is hasznos, aki a végén van – nyilván a gyakornokhely miatt – annak is hasznos.

Gábor: Ha húzni kellene egy alsó határt, akkor minimum egy évet azért végezzen el az egyetemből, mivel érintünk már olyan programozós témákat, amiket az elején nem igazán értene. Amúgy tényleg, bárki, aki úgy érzi, hogy van benne annyi lelkesedés, hogy végig tudja csinálni.

Ha érdekel az Alumni mentorprogram, küldd el messenger üzenetben a Mentor szót az SZTE Alma Maternek, és felvesszük veled a kapcsolatot!

A bejegyzés trackback címe:

https://sztealmamater.blog.hu/api/trackback/id/tr8517560094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Leírás

Az SZTE Alma Mater, a Szegedi Tudományegyetem alumni szervezete legfőbb célkitűzésének tekinti, egy olyan közösséget építsen, amelyben az egyetem öregdiákjai a diplomaszerzést követően is kapcsolatban maradhatnak az intézménnyel és egymással. Az Alma Mater-tagok részesei lehetnek az egyetemi életnek, értesülhetnek az itt zajló fejlesztésekről, rendezvényekről, és egyedülálló kedvezményrendszert vehetnek igénybe. A szervezet alapvető célcsoportját képezik az egyetemi oktatók és dolgozók mellett azok a volt hallgatók, akik a Szegedi Tudományegyetemen tanultak, és itt szerezték meg diplomájukat.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása