"Akkor is mentorálunk, ha nem is tudjuk"
Mentorok Reflektorfényben: Némethné Pálfy Marianna, Mester Mentor

Az Alumni mentorprogram sikere, a 15 ciklus eredményeinek alapja a velünk együttműködő alumni mentorok támogató és iránymutató munkája, amellyel immáron 7 éve segítik a hallgatókat. Az SZTE Alma mater munkatársai továbbra is azért tevékenykednek, hogy minél széleskörűbbé és hatékonyabbá tegyék ezt a programot. A most indított „Mentorok Reflektorfényben” sorozat keretében szeretnénk bemutatni azokat a kiváló szakembereket, akik velünk együtt építik a Szegedi Tudományegyetem szakmai közösségét.

Némethné Pálfy Marianna, a Pick Szeged Zrt. egykori termelési igazgatója, mester mentorunk, aki már majdhogynem a kezdetek óta tagja az Alumni Mentorprogramnak és már több, mint 10 sikeres mentorálást tudhat a háta mögött. Az Alumni Mentor Klub egyik életrehívója.

img_1178.jpg

 

Miért jelentkezett az Alumni Mentorprogramba mentornak?

„Annak idején az első találkozásunk akkor volt, amikor Márta (Prof. Dr. Görög Márta) tervezte, hogy valamit tenni kellene. Szerintem a Pick részéről valahogy én kerültem ide és nagyon nagy örömmel mondtam, hogy én itt végeztem 1980-ban, akkor is már nagyon régen volt. Igazából a szívem mindig is ide húzott és mivel én a Pickben dolgoztam, így volt módom segíteni. „Én mindig is figyeltem arra, hogy a körülöttem lévő fiatalokat segíteni tudjam a szakmai teendőikben.”

Az SZTE egykori hallgatója karrierje során több olyan kollégával dolgozott vagy éppen dolgozik együtt, akiket Ő maga mantorált az elmúlt évek alatt. Általa a Bonafarm csoportnál vagy a Pick Szegednél kaptak lehetőséget, vagy az egyetem befejeztével neves cégeknél kezdhették karrierjük építését.

Hallgatóként volt számára olyan oktató esetleg, akire példaképként tekint?

„Amikor még az Élelmiszeripari Főiskolán tanultam, akkor volt pár olyan oktató, akikre felnéztem. Bár konkrét intézményes testület nem volt számukra, de jó lettvolna, ha valaki támogat minket. Ez a kimaradt lehetőség adja számomra a motivációt, hogy minél több fiatalnak segíthessek a szakmai pályájuk elindításában.

Mentorként vannak különleges mentorálási pillanatai az elmúlt évekből?

Természetesen, főként az, amikor olyanokkal dolgozom együtt, akiket mentoráltam. Lehetőséget kaptak, hogy a Picknél vagy a Bonafarm csoportnál dolgozhatnak. Jó érzéssel tölt el, hogy általam a karrierjükhöz is kaptak segítséget.

Mit üzenne a jövő alumni mentoroknak vagy hallgatóknak?

Az egyik fontos dolog, hogy mindig örömmel végezzék azt a munkát vagy tevékenységet, amit választottak, mert annál jobb nincs, amikor a szakmai feladatok sikerélményt adnak és a jó oldalát megtapasztalja, ez oda-vissza működik. Ez egy bizalmi állapot. Akkor is mentorálunk, ha nem is tudjuk. Épüljön be a személyiségükbe, hogy a jövőben másoknak is tudjanak segíteni.

nemethnepalfy.jpgLegyen Ön is az Alumni Mentor Klub tagja. A tagság nyitott minden alumni mentor számára. Bekapcsolódni az uniszegedalumni.com oldalon az Alumni Mentor Klub csoporthoz történő csatlakozással lehetséges.

A bejegyzés trackback címe:

https://sztealmamater.blog.hu/api/trackback/id/tr9016753738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Leírás

Az SZTE Alma Mater, a Szegedi Tudományegyetem alumni szervezete legfőbb célkitűzésének tekinti, egy olyan közösséget építsen, amelyben az egyetem öregdiákjai a diplomaszerzést követően is kapcsolatban maradhatnak az intézménnyel és egymással. Az Alma Mater-tagok részesei lehetnek az egyetemi életnek, értesülhetnek az itt zajló fejlesztésekről, rendezvényekről, és egyedülálló kedvezményrendszert vehetnek igénybe. A szervezet alapvető célcsoportját képezik az egyetemi oktatók és dolgozók mellett azok a volt hallgatók, akik a Szegedi Tudományegyetemen tanultak, és itt szerezték meg diplomájukat.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása