“Ha egy adott terület szakértője vagy, azt nem csak professzionálisan, hanem emberileg is képviselned kell” – interjú január hónap Alma Mater tagjával, Németh Bálinttal

Németh Bálint, a rendezvényszervezés és a digitális marketing világában számos sikeres projektet és együttműködést tudhat maga mögött. A Creative Coffee cég alapítója és vezetője, aki a kommunikációs készségeinek köszönhetően többek között olyan nagy márkákkal dolgozik együtt, mint a Harley Davidson, Sziget Fesztivál, Yettel vagy az OTP. Bálint elkötelezett híve a folyamatos önfejlesztésnek és a proaktív hozzáállásnak, ami nemcsak saját, hanem cége sikeréhez is hozzájárult.

a_honap_alma_mater_tagja_1_9.png

Mesélj kérlek magadról!

Szegedi származású vagyok, Szegeden születtem. Oda jártam általános iskolába a Ságváriba, majd a Radnótiba kerültem. Ezután a Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán kezdtem el tovább tanulni. Később viszont úgy éreztem, hogy a jogi pálya mégsem az én utam, így gyakorlatilag kifaroltam belőle.

Már fiatalon aktív tagja voltam az iskolai szervezeteknek. Osztályelnök voltam, később DÖK elnök. Már ezt az időszakot is a szervezkedés iránti szenvedélyem határozta meg. Ez a szervezőkészség hozta el később számomra, hogy rendezvényekkel foglalkozzak. Többek között dolgoztam a Lights Off nevű bulisorozaton, valamint az Eleven Events zaszlója alatt szerveztük a No Signal party sítáborokat és nyaralásokat is. Ekkor körülbelül ötven-hatvan bulink és redezvényünk volt évente, és regionális vezetőként Békéscsaba, Szeged, Kecskemét és Gyula városai tartoztak hozzám.

Miután úgy éreztem, hogy “a várost kinőttem”, felköltöztem Budapestre, és a Lights Off márka élére kerültem. Elképesztő bulikat szerveztünk, a főváros legnagyobb helyszínein: Papp László Aréna, PECSA, Rio XXL és olyan világsztárokkal dolgoztam együtt, mint DVBBS, Martin Garrix és Robin Schulz. Emellett a BP Shophnál is eltöltöttem pár zseniális évet, ahol brand manageri szerepet töltöttem be és én kezeltem a márka összes ismert nagykövetét (Wellhello, Brains, Irie Maffia, stb.). Ezek a munkakörök eredményezték azt, hogy rengeteg ismert sztárral, közszereplővel és zenei előadóval volt lehetőségem együtt dolgozni.

A fentieknek köszönhetően indítottam el a booking ügynökségemet (Clique Agency), ahol DJ-ket menedzseltem, majd egy idő után - követve a trendeket - az influenszer marketing felé fordultam és az ország legnagyobb vloggerei és celebjei kerültek a kezeim alá (Dezső Bence, Farkas Timi, Ada, Tokár Tomi, Törőcsik Dani stb.). Az ügynökségemet később megvásárolták és beolvadt a Post for Rent cégcsoportba. Két évvel ezelőtt pedig megalapítottam Dévald Ákos barátommal a Creative Coffee digitális marketing ügynökséget, amely indulása óta robbanásszerű növekedést ért el és a piacvezetők között vagyunk short videók gyártása terén. Jelenleg 24 alkalmazottal és 60 márkával dolgozunk együtt, csak néhány példa: Sziget, Yettel, E.ON, OTP és Harley Davidson. Nyitottunk most Dubaiban is irodát, komoly reményeket fűzünk hozzá, valamint más európai országok ügynökségeivel is folyamatosan tárgyalunk. Szóval most a Creative Coffee van fő fókuszban és persze a családom.

 dsc01562-min.JPG

Jogi tanulmányokat folytattál, de úgy érezted, hogy nem ezen a területen van a helyed. Mi az, ami inkább a digitális és az influenszer marketing irányába vitte az érdeklődésedet?

Alapjában úgy gondolom, hogy valahol a rendezvényszervezés és a talent menedzsment is mind a kommunikációra alapul. Könnyen megértem az ügyfelek igényeit, és hatékonyan tudom közvetíteni számukra azt, amiben mi/én segíteni tudunk/tudok nekik. Úgy érzem, a kommunikációs készségem vezérelt ebbe az irányba. Nemcsak üzletileg, hanem személyesen is sikeres kapcsolatokat alakítottam ki.

A marketing területére az influenszer és digitális marketingen keresztül jutottam el, ahol ezres nagyságrendű kampányokat menedzseltem. Így természetes volt, hogy ebben az irányban folytassam a munkám. Cégünk fő tevékenysége jelenleg a tartalomgyártás, a TikTok, Reels és hasonló rövid formátumok készítése. Sok ilyen tartalmat láttam, készíttettem vagy készítettünk, és úgy érzem, hogy ezen a területen van helyünk. Ezért ebbe az irányba folytattuk az együttműködést az üzlettársammal.

Soroltad, hogy milyen neves cégekkel dolgoztok együtt a Creative Coffee-nál. Milyen különbségek vannak aközött, hogy a Harley Davidson-nal vagy egy kis hazai startuppal működtök együtt?

A Harley Davidson TikTok csatornájának Magyarországon való elindítása nagy siker volt számunkra. A csatorna a magyar közönségre és a márka rajongóira fókuszál, de szigorú szabályok korlátozzák és hasonlóan merev keretek között mozoghatunk a többi feladat esetében is. Ezzel szemben egy startupnál sok esetben teljesen ránk támaszkodnak a kommunikációban, mivel nincs belső marketinges csapatuk. Egy startupnál könnyebb mozogni és bizonyítani a szakmai tudásunkat. De mindkét esetben folyamatos brainstorming mellett fejlesztjük a tartalmat és a kommunikációt.

img_1890-min.JPG

Van-e esetleg olyan projekt vagy elért cél, amire a legbüszkébb vagy?

A Creative Coffee-t mondanám elsőként és ennek a hihetetlen gyors eredményeire vagyok a legbüszkébb. Elképesztő, amit az elmúlt két évben barátommal és üzlettársammal, Dévald Ákossal elértünk. Sokszor elfeledkezünk arról, hogy milyen gyorsan növekszünk, és milyen messzire jutottunk. 2023-ról 2024-re megdupláztuk az árbevételünket, és 2025-ben is ezt a célt tűztük ki, ami fél és 1 milliárd közötti árbevételt jelent. Kivívtuk számos nagy márka bizalmát, ami hatalmas dolog, és erre nagyon büszke vagyok.

Személyes szinten, mivel mindig is szenvedélyem volt a motorozás és a hajózás, büszke vagyok arra, hogy ilyen körben tevékenykedő márkáknak a marketing ügynöksége lettünk. Ezek fontos személyes mérföldkövek számomra.

Céges sikerek terén nagy dolog volt az is, amikor az akkori influenszer ügynökségemet megkereste a Post for Rent és felajánlották, hogy fúzióra lépjünk. Ez azt jelentette, hogy “egyszemélyes hadseregként” olyan céget hoztam létre, amely a piacon lévő legnagyobb szereplőnek az érdeklődését is felkeltette. Bár már lezártam ezt a fejezetet, még mindig büszke vagyok erre az útra.

 


089a1630-min.JPEG

Milyen tanácsaid lennének azokhoz a diákokhoz, akik valamilyen hasonló szakma vagy a vállalkozásépítés iránt érdeklődnek?

Cégen belül mindig hangsúlyozzuk a kollégáknak, hogy bár sokan ügynökségektől jönnek és már van tapasztalatuk, fontos a folyamatos fejlődés. Az iskolapadból kilépve szükséges tapasztalatot szerezni, és elengedhetetlen, hogy mindenki saját magát képezze. A folyamatos önfejlesztés elengedhetetlen, ha valaki egy adott terület szakértője szeretne lenni és előre szeretne lépni.

Úgy hisszük, hogy nálunk minden ajtó nyitva van, és rengeteg képzési lehetőséget biztosítunk. Számos cikk, anyag és képzés áll rendelkezésre, amelyek segítségével valaki például TikTok szakértővé  válhat. Én magam is különböző tréningeken veszek részt, legyen szó sales-ről, retorikáról, kommunikációs dolgokról vagy projektmenedzsmentről. Fontos, hogy kitűzzük a célokat, és mindent megtegyünk azok elérése érdekében.

Vezetőként pedig fontos, hogy nagyon jó szakemberekkel vegyük magunkat körbe, és biztosítsuk, hogy a legjobb emberek dolgozzanak velünk együtt. A megfelelő-, és magas szintű tudás elegy alapvető a cég sikeréhez.

 El tudtad volna érni ezeket a szakmai sikereket, ha nem költözöl el Szegedről Budapestre?

Nem. Nem tudtam volna. Ennek nagyon egyszerű oka van: a rendezvényes szcénának is van egy határa Szegeden. Például a SZIN a legnagyobb rendezvény, amivel egyébként Szegeden dolgoztam is. Ahhoz, hogy olyan nagy volumenű eseményeket rendezzünk, mint a Papp László Arénás bulik, szükség volt feljönni Budapestre.

Másrészről a kapcsolatépítés is sokkal nehezebb lett volna Szegedről, hiszen azon közszereplők és zenészek akikkel dolgoztam, Budapesten tevékenykednek. A mostani munkámat talán már végezhetném Szegedről is, de úgy gondolom, hogy jobb, hogy a fővárosból irányítom még napi szinten a folyamatokat.

A gondolkodásmódomat és tudásomat viszont nagyban formálta az a közeg, amiben szegediként, ságvárisként és radnótisként, valamint a jogi kar hallgatójaként részem volt. Nagyon jó tanároktól és intézményektől kaptam támogatást és tudást, ami nagyon sokat segített. Mindig büszkén megyek vissza Szegedre, mert nagyon szeretem a várost, és nagyon sokat köszönhetek neki, mind szakmailag, mind gondolkodásban.

 

Beszélgetőpartner: Csomós Roland

Képek forrása: Németh Bálint

A bejegyzés trackback címe:

https://sztealmamater.blog.hu/api/trackback/id/tr1018783954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Leírás

Az SZTE Alma Mater, a Szegedi Tudományegyetem alumni szervezete legfőbb célkitűzésének tekinti, egy olyan közösséget építsen, amelyben az egyetem öregdiákjai a diplomaszerzést követően is kapcsolatban maradhatnak az intézménnyel és egymással. Az Alma Mater-tagok részesei lehetnek az egyetemi életnek, értesülhetnek az itt zajló fejlesztésekről, rendezvényekről, és egyedülálló kedvezményrendszert vehetnek igénybe. A szervezet alapvető célcsoportját képezik az egyetemi oktatók és dolgozók mellett azok a volt hallgatók, akik a Szegedi Tudományegyetemen tanultak, és itt szerezték meg diplomájukat.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása