Elindult a XIX. Alumni Mentorprogram az SZTE Alma Mater szervezésében
A hivatalos megnyitó az SZTE GTK főépületének aulájában rendezték kedd délelőtt a hatékony mentorálási együttműködés jegyében.

dsc_5564.JPG

A program résztvevői előtt köszöntőt mondott dr. Bene Tamás, Nemzetközi és Közkapcsolati Igazgató. Seres Erika, Executive Coach és Tréner, alumni mentor a sikeres mentorálási folyamat alapjairól beszélt, míg Gerháth Györgyi, a program koordinátora ismertette a ciklus kereteit.

 Most jól nézzétek meg, ki ül mellettetek!

dsc_5498.JPGDr. Bene Tamás, Nemzetközi és Közkapcsolati Igazgató a fenti Karikó Katalin-idézettel nyitotta meg az alkalmat, szavait elsősorban a hallgatókhoz intézve. Kiemelte, hogy az Alumni Mentorprogram hangsúlya a kapcsolatokon van, amik az egyetemről kikerülve aranyat érhetnek. Személyes példán keresztül mutatta be, hogy egy régi egyetemi ismeretség mennyit számíthat egy nehezebben induló hivatalos tárgyalás esetében is. Az Alumni Mentorprogram pont ilyen kapcsolatok kialakításához lehet kiindulópont.

Gerháth Györgyi, programkoordinátor hangsúlyozta az SZTE közösségében rejlő hihetetlen potenciált, köszönte az alumni mentorok tevékenységét. Mint elmondta, az Alumni mentorprogram 2014-ben indult, tavaly vált „nagykorúvá” a 18. ciklussal. Mivel a program keretében most már közel 1500 mentor ajánlotta fel 36 országból szakmai segítségét pro bono, ezért a résztvevők együttműködési lehetőségei kibővültek, ugyanakkor ez számos kihívást is hozott magával. A program szervezői kiemelt figyelmet fordítanak a korábbi személyes jelleg megőrzésére.

Ennek egyik eszköze az Alumni Mentorok Klubja, amely egy alulról jövő kedvezményezés, és a legalább egy sikeres mentorálási együttműködéssel rendelkező mentorok számára nyitott támogató és inspiráló közösség, rendszeres találkozókkal. A hallgatók számára a tavaszi ciklusban ismét Bóné Ágnes, coach és tréner, alumni mentor ajánlotta fel az önbizalomnövelő tréninget, amelyen 12 szabad hely áll rendelkezésre az érdeklődők számára.

Nincs rossz kérdés, csak fel nem tett.

dsc_5515.JPGGerháth Györgyi az is kiemelte, hogy a programban a proaktivitásnak kiemelt szerep jut, mint mondta: „nincs rossz kérdés, csak fel nem tett”. Ismertette a félév menetét is: a sikeres teljesítés feltétele a minimum nyolc alkalmas kapcsolódás mentorált és mentor közt a vizsgaidőszak közepéig. A kapcsolatfelvételeket dokumentálni szükséges, a hallgató a félév végén egy fél oldalas beszámolót készít a programról, a mentor pedig összeállít egy értékelő ajánlást a mentorált számára, mely később használható ajánlólevélként is.

Biztonságos keretek és helyes motivációs egyensúly.

dsc_5527.JPG

Seres Erika, executive coach és tréner megnyitó beszédében azt fogalmazta meg, hogy a mentorok olyan szakértők, szakemberek, akik releváns tapasztalattal rendelkeznek. A mentorfolyamat hasonló egy szervezetfejlesztéshez, egy hosszútávú együttműködéshez, mely mentor és mentorált közt jön létre. A mentorálás egy életre szól, hiszen bárhol találkozhat az ember olyan ismerőssel, akivel a mentorprogramban ismerkedett meg. Ezért nagyon lényeges, hogy a folyamatnak értelme legyen, hogy mindkét fél számára kielégítővé váljon. Hiszen nem csak szerepek találkoznak egy efféle együttműködés során (hallgató-mentor), hanem emberek is, ezért az empátia mindkét fél részéről nagyon fontos. A mentor felelőssége, hogy biztonságos kereteket, elérhető célokat adjon a hallgatónak, ugyanakkor nem lehet fontosabb a mentornak az együttműködés, mint a  mentorált hallgatónak. Talán ez, a helyes motivációs egyensúly a program egyik legfontosabb eleme.

Seres Erika jelenlegi mentori együttműködése kapcsán legfontosabb feladataként a hallgatók gondolkodásának formálását nevezte meg, valamint az ismeretátadást a HR és üzleti gondolkozás terén. Mentoráltja, Cservenák Dorottya biomérnök-hallgató ismerőseitől, családjától értesült a programról, melytől vállalati gondolkozásának, nyilvános kommunikációjának fejlődését várja.

Az SZTE Alumni Mentorprogram keretében az egyetem egy volt diákja megosztja tapasztalatait a jelenlegi, hasonló pályára készülő hallgatókkal; segíti, hogy a tanulókban reális szakmai kép alakulhasson ki az adott szakmával kapcsolatban. Az így megszerzett tudás később segítheti a hallgatókat a munkaerőpiaci elhelyezkedésben. A mentoráltak és a mentor közt nem szükséges a folyamatos személyes kontakt, lehetőségük van online kapcsolattartásra, tanácsadásra is. Ezeken túl a mentor akár látogatást szervezhet az adott szakmát űző cégekhez, hogy a hallgatók tisztában lehessenek karrierlehetőségeikkel, de akár közös projekteket is indíthatnak..

A jelenlegi ciklusban várhatóan 70 hallgató kezdi meg együttműködését mentorával, de gyorsított eljárásban bizonyos szakmai területeken még március 6-ig jelentkezhetnek a hallgatók.

Szöveg: Szanyi Dániel
Fotó: Bakos Katinka

A bejegyzés trackback címe:

https://sztealmamater.blog.hu/api/trackback/id/tr4618061290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Leírás

Az SZTE Alma Mater, a Szegedi Tudományegyetem alumni szervezete legfőbb célkitűzésének tekinti, egy olyan közösséget építsen, amelyben az egyetem öregdiákjai a diplomaszerzést követően is kapcsolatban maradhatnak az intézménnyel és egymással. Az Alma Mater-tagok részesei lehetnek az egyetemi életnek, értesülhetnek az itt zajló fejlesztésekről, rendezvényekről, és egyedülálló kedvezményrendszert vehetnek igénybe. A szervezet alapvető célcsoportját képezik az egyetemi oktatók és dolgozók mellett azok a volt hallgatók, akik a Szegedi Tudományegyetemen tanultak, és itt szerezték meg diplomájukat.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása