GasztroMater 2025

 gasztromater_3.pngTisztelt Nevezők! 

Kérjük, részletesen olvassák át a GasztroMATER, az egyetemi főzőverseny alábbi tájékoztatóját a zökkenőmentes lebonyolítás érdekében.

Nevezhető ételek

A baráti hangulatú versenyre nevezni a csapat igénye szerint bármely, szabad tűzön és tűzifán készült étellel lehet.

Szakmai különdíj a csapatok szavazatai alapján

Ebben az évben egymás ételének kóstolására és értékelésére is lehetőséget biztosítunk. Formális körbejárás nem lesz, de a csapatok egymást meglátogatása után értékelhetik csapatonként 1-1 szavazólapon a 3 legjobb ételt megjelölve és ezen szavazatok összesítése alapján lesz kijelölve a különdíjas.

Értékelés

A versenyen résztvevők munkáit 3-5 fős zsűri bírálja el.

A zsűri tagjai:hamarosan

Értékelési szempontok:

  • Íz
  • Állag
  • Tálalás

A zsűri a terület egyik végéről indulva sorban körbejárja a csapatokat. A zsűri számára kérjük előkészíteni a kóstolható ételt külön tányérben/edényben. Mivel a zsűrizés teljes folyamata kb 1 órát vesz igénybe, így elég az érkezésük előtt közvetlenül a kész ételt kitálalni, így nem fog elhűlni.

A győztes elnyeri a „SZTE Alma Mater Aranyfakanál díját” és szponzori ajándékokat, illetve a szakmai zsűrivel egyeztetve több különdíjat is hirdetünk további ajándékokkal.

A szervezők által biztosított feltételek  

Alapanyag:

A jelentkező csapatoknak (min. 10 fő) biztosítani tudjuk előzetes meghatározott lista és egyeztetés alapján az elkészítendő ételhez az alapanyagokat:

  • 15 főig 10.000 Ft értékben,
  • 15 főnél nagyobb csapatok esetén 15.000 Ft értékben,
  • 25 főnél nagyobb csapatoknál pedig 20.000 Ft értékben.

Főző és technikai eszközök:

  • csapatonként 1 db bográcsot, állvánnyal és tűztérrel - lehetőség van saját bogrács, vagy egyéb főzőalkalmatosság használatára is
  • tűzifát becsült felhasználás alapján
  • csapatonként 1 db 3*3 m-es sátrat
  • 2 db sörpadgarnitúrát (vagy létszámarányosan????)

Egyéb főzőalkalmatosságról és a kereten felüli vagy a megadott listában nem szereplő hozzávalókról a csapatnak kell gondoskodni – a csapatok igény szerint bővíthetik saját maguk a kívánt hozzávalókat.

A főzőhelyek korlátos száma miatt kérjük, előre jelezzék a hozni kívánt további bográcsok számát.

A nevezéshez az alábbiakra van szükség (ha még nem adták meg, kérjük, pótolják):

  • Csapat neve
  • Kérjük, írják meg, hogy a csapatukban hány fő szeretne étkezni (ebből hány fő gyerek), és hogy hoznak-e saját bográcsot, főzőalkalmatosságot?
  • Csapatkapitány neve és elérhetősége. Kérjük, minden csapattag(ot) regisztráljon/janak majd az eseménynél és jelöljék az adott résznél, hogy a főző verseny résztvevői. Eseményregisztráció:

Helyszín:

A főzés helyszíne a SZTE Sportközpont tűzgyújtó helye.

Áztató eső esetén a verseny várhatóan elmarad.

A főzőverseny indulása

  • A főzőhely elfoglalása érkezési sorrendben történik.
  • Először a bográcsok/állványokat kapják meg a csapatok.
  • Másodszor a tűzifa lesz átadva.
  • Utoljára pedig az alapanyag kerül kiosztásra.
  • Ha esetleg a tűzifa nem elegendő, akkor először egymástól kérjenek a csapatok, de a központi sátorban lesz vésztartalék.

Szükséges eszközök, melyet hozzanak magukkal:

  • Kérjük, mindenki hozzon baltát a favágáshoz.
  • Kérjük készítsenek kést a pucoláshoz, vágáshoz és szükséges tálakat a vízvételezéshez.
  • Javasoljuk, hogy napernyőt hozzanak a nap- és esővédelem miatt (szemerkélő eső esetén is jó).
  • Aki hoz saját bográcsot, kérjük, jelezze nekünk.

Vízvétel - mosogatás

  • Kialakított bográcsmosó állvány és vízvételi hely a tűzrakó hely melletti épület mentén található.
  • Mosogatás csak itt lehetséges!
  • Mosogatószer és szivacs lesz a helyszínen.
  • Fém dörzsi súroló az erősebb szennyeződésekhez a helyszíni koordinátortól kérhető.

Tűzvédelem

  • Sátor alatt tilos tüzet gyújtani!
  • Tűzoltópalack szükség esetén a központi sátorban található.
  • A parazsat mindig el kell oltani, ha felügyelet nélkül maradna!

Zárási feladatok

A verseny lezárása után az alábbiakban kérjük a közreműködésüket:

  • A bográcsokat elmosva / kiszárítva és a bográcstartó állványt kérjük vissza a központi sátorba.
  • A maradék tűzifát kérjük hozzák vissza a központi sátorba, mert rászorulóknak kerül felajánlásra.
  • Tűztálcákat vízzel eloltás és kihülés után kérjük a kukák mellé tenni.
  • Ha tűztálca mellett a talajon is főztek, parazsat is el kell oltani vízzel.
  • Kérjük a területüket takarítsák össze a távozás előtt, szemeteszsákot lehet kérni a központi sátorban. A gyűjtött szemetet a fém kukák mellé kérjük kitenni.

Időbeli ütemezés:

7.30 Találkozó

7.35 Indulás (favágás, bográcsmosás, előkészítés)

12.00 Indul a zsűrizés, kérjük az ételek legyenek már készen.

A zsűri bírálata után a csapat elfogyaszthatja az ételt.

13.30 Tervezett eredményhirdetés és díjátadó a nagyszínpadnál – minden csapatkapitányt kérünk jöjjön fel a színpadra, ha szólítják őket.

Helyszíni koordinátor: Bolgár Zsolt +36309556860

Előzetes kommunikáció: almamater@szte.huu

A bejegyzés trackback címe:

https://sztealmamater.blog.hu/api/trackback/id/tr1618854442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Leírás

Az SZTE Alma Mater, a Szegedi Tudományegyetem alumni szervezete legfőbb célkitűzésének tekinti, egy olyan közösséget építsen, amelyben az egyetem öregdiákjai a diplomaszerzést követően is kapcsolatban maradhatnak az intézménnyel és egymással. Az Alma Mater-tagok részesei lehetnek az egyetemi életnek, értesülhetnek az itt zajló fejlesztésekről, rendezvényekről, és egyedülálló kedvezményrendszert vehetnek igénybe. A szervezet alapvető célcsoportját képezik az egyetemi oktatók és dolgozók mellett azok a volt hallgatók, akik a Szegedi Tudományegyetemen tanultak, és itt szerezték meg diplomájukat.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása