Tisztelt Nevezők!
Kérjük, részletesen olvassák át a GasztroMATER, az egyetemi főzőverseny alábbi tájékoztatóját a zökkenőmentes lebonyolítás érdekében.
Nevezhető ételek
A baráti hangulatú versenyre nevezni a csapat igénye szerint bármely, szabad tűzön és tűzifán készült étellel lehet.
Szakmai különdíj a csapatok szavazatai alapján
Ebben az évben egymás ételének kóstolására és értékelésére is lehetőséget biztosítunk. Formális körbejárás nem lesz, de a csapatok egymást meglátogatása után értékelhetik csapatonként 1-1 szavazólapon a 3 legjobb ételt megjelölve és ezen szavazatok összesítése alapján lesz kijelölve a különdíjas.
Értékelés
A versenyen résztvevők munkáit 3-5 fős zsűri bírálja el.
A zsűri tagjai:hamarosan
Értékelési szempontok:
- Íz
- Állag
- Tálalás
A zsűri a terület egyik végéről indulva sorban körbejárja a csapatokat. A zsűri számára kérjük előkészíteni a kóstolható ételt külön tányérben/edényben. Mivel a zsűrizés teljes folyamata kb 1 órát vesz igénybe, így elég az érkezésük előtt közvetlenül a kész ételt kitálalni, így nem fog elhűlni.
A győztes elnyeri a „SZTE Alma Mater Aranyfakanál díját” és szponzori ajándékokat, illetve a szakmai zsűrivel egyeztetve több különdíjat is hirdetünk további ajándékokkal.
A szervezők által biztosított feltételek
Alapanyag:
A jelentkező csapatoknak (min. 10 fő) biztosítani tudjuk előzetes meghatározott lista és egyeztetés alapján az elkészítendő ételhez az alapanyagokat:
- 15 főig 10.000 Ft értékben,
- 15 főnél nagyobb csapatok esetén 15.000 Ft értékben,
- 25 főnél nagyobb csapatoknál pedig 20.000 Ft értékben.
Főző és technikai eszközök:
- csapatonként 1 db bográcsot, állvánnyal és tűztérrel - lehetőség van saját bogrács, vagy egyéb főzőalkalmatosság használatára is
- tűzifát becsült felhasználás alapján
- csapatonként 1 db 3*3 m-es sátrat
- 2 db sörpadgarnitúrát (vagy létszámarányosan????)
Egyéb főzőalkalmatosságról és a kereten felüli vagy a megadott listában nem szereplő hozzávalókról a csapatnak kell gondoskodni – a csapatok igény szerint bővíthetik saját maguk a kívánt hozzávalókat.
A főzőhelyek korlátos száma miatt kérjük, előre jelezzék a hozni kívánt további bográcsok számát.
A nevezéshez az alábbiakra van szükség (ha még nem adták meg, kérjük, pótolják):
- Csapat neve
- Kérjük, írják meg, hogy a csapatukban hány fő szeretne étkezni (ebből hány fő gyerek), és hogy hoznak-e saját bográcsot, főzőalkalmatosságot?
- Csapatkapitány neve és elérhetősége. Kérjük, minden csapattag(ot) regisztráljon/janak majd az eseménynél és jelöljék az adott résznél, hogy a főző verseny résztvevői. Eseményregisztráció:
Helyszín:
A főzés helyszíne a SZTE Sportközpont tűzgyújtó helye.
Áztató eső esetén a verseny várhatóan elmarad.
A főzőverseny indulása
- A főzőhely elfoglalása érkezési sorrendben történik.
- Először a bográcsok/állványokat kapják meg a csapatok.
- Másodszor a tűzifa lesz átadva.
- Utoljára pedig az alapanyag kerül kiosztásra.
- Ha esetleg a tűzifa nem elegendő, akkor először egymástól kérjenek a csapatok, de a központi sátorban lesz vésztartalék.
Szükséges eszközök, melyet hozzanak magukkal:
- Kérjük, mindenki hozzon baltát a favágáshoz.
- Kérjük készítsenek kést a pucoláshoz, vágáshoz és szükséges tálakat a vízvételezéshez.
- Javasoljuk, hogy napernyőt hozzanak a nap- és esővédelem miatt (szemerkélő eső esetén is jó).
- Aki hoz saját bográcsot, kérjük, jelezze nekünk.
Vízvétel - mosogatás
- Kialakított bográcsmosó állvány és vízvételi hely a tűzrakó hely melletti épület mentén található.
- Mosogatás csak itt lehetséges!
- Mosogatószer és szivacs lesz a helyszínen.
- Fém dörzsi súroló az erősebb szennyeződésekhez a helyszíni koordinátortól kérhető.
Tűzvédelem
- Sátor alatt tilos tüzet gyújtani!
- Tűzoltópalack szükség esetén a központi sátorban található.
- A parazsat mindig el kell oltani, ha felügyelet nélkül maradna!
Zárási feladatok
A verseny lezárása után az alábbiakban kérjük a közreműködésüket:
- A bográcsokat elmosva / kiszárítva és a bográcstartó állványt kérjük vissza a központi sátorba.
- A maradék tűzifát kérjük hozzák vissza a központi sátorba, mert rászorulóknak kerül felajánlásra.
- Tűztálcákat vízzel eloltás és kihülés után kérjük a kukák mellé tenni.
- Ha tűztálca mellett a talajon is főztek, parazsat is el kell oltani vízzel.
- Kérjük a területüket takarítsák össze a távozás előtt, szemeteszsákot lehet kérni a központi sátorban. A gyűjtött szemetet a fém kukák mellé kérjük kitenni.
Időbeli ütemezés:
7.30 Találkozó
7.35 Indulás (favágás, bográcsmosás, előkészítés)
12.00 Indul a zsűrizés, kérjük az ételek legyenek már készen.
A zsűri bírálata után a csapat elfogyaszthatja az ételt.
13.30 Tervezett eredményhirdetés és díjátadó a nagyszínpadnál – minden csapatkapitányt kérünk jöjjön fel a színpadra, ha szólítják őket.
Helyszíni koordinátor: Bolgár Zsolt +36309556860
Előzetes kommunikáció: almamater@szte.huu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.